חיזור מוזר שכזה


חיזור מוזר שכזה

8 מסורות חריגות ביותר של חיזור

מתפוחים מסריחים ועד ראשים כרותים במתנה – כך היו מחזרים בתקופות שונות במדינות שונות:


1. ראש כרות

טקס מוזר זה היה נהוג בטייוואן עד שנת 1930. גברי השבט Atayal האמינו, שהדרך הבטוחה ביותר להוכיח את בגרותם ומוכנותם לחיי המשפחה - היא לתת במתנה לאהובתם ראש כרות של אויב אותו הם הרגו. לאחר מכן, מתנה זו נחשפה בפומבי להערצה וקנאה של השכנים.


2. נרתיק ריק לסכין

בחלק מהשבטים הסקנדינביים של המאה ה -19, למצוא אישה/בעל היה די קל: בחורה אשר הגיעה לבגרות, תלתה על חגורתה נרתיק ריק כדי שכל גבר רווק יידע שהיא נמצאת בחיפוש אחר אהבה גדולה. גברים שנמשכים אל הנערה, צריכים פשוט לבוא אליה ולשים את הסכין שלהם בתוך נרתיק הסכינים שלה. אם הכלה המיועדת לא מחזירה את הסכין – אפשר לומר שהאירוסין התקיימו. ובכן, אם היא מחזירה – צריך להמשיך ולחפש כלה אחרת.


3. הנשיקה הצוענית

על טקס צועניי הבריטניה הזה נודע רק לאחרונה. אם בחור החליט להתחתן, הוא צריך רק לחבק ולנשק את האישה אותה הוא בחר, אפילו אם הוא צריך לעשות זאת בכוח. כך מתרחשים האירוסים של בחורות בגילאים 14-21, וחוות דעתה של הבחורה כלל לא חשובה. לאחר האירוסין עושים חתונה, והבחורה המסכנה נאלצת במשך חייה לשרת את האיש שנישק אותה.


4. באתי, ראיתי, לקחתי

על כך ניתן לקרוא כמעט בכל ספרי ההיסטוריה העתיקה. היו זמנים, בהם הנשים נחשבו לשלל. כך הפולשים לקחו את הנשים של אחרים, יחד עם שאר השלל בכפרים ושבטים השכנים. תארו לעצמכן: היום  אתן מבשלות ארוחת ערב למשפחה והחברים שלכן, ומחר מכבסות את המכנסיים מזוהמים של איזה אדם זר, שהחליט לקרוא לעצמו "בעלך".


5. את ההוא, בבקשה

הבחורות ההודיות האלה לא צריכות לשבור את הראש, בניסיון למצוא חן בעיני בחורים. בזמן שבמאה ה -21 הודו עדיין נמצאת ברפורמה חברתית ותרבותית, באזור קטן שנקרא ביהאר עדיין קיימת המסורת "גניבת החתן", המאפשרת למשפחת הכלה לחסוך בעלויות החתונה. הורים של הילדה פשוט חוטפים את הרווק המתאימים ומארגנים טקס חתונה סודי, ולא משנה אם החתן רוצה זאת או לא.


6. תפוחים מיוזעים

הטקס הזה היה פופולרי באוסטריה במאה ה -19. בחורות יפות, בתור פלרטוט – נתנו לבחור שמצא חן בעיניהן תפוח. ולא סתם תפוח, אלא תפוח שנשמר מתחת לבית השחי שלהן עד סוף נשף הריקודים. מעניין, אך הגברים הצעירים לא רק קיבלו את המתנה הזאת, אלא אכלו את התפוחים הללו בשמחה.


7. פגישה בזהירות

אוהבים צעירים באירופה ובאמריקה במאות ה- 16 – 17 היו צריכים לעבור מבחן קשה. הם הורשו לבלות את הלילה ביחד – בביתן הל הבנות, באותה המיטה, אבל בלבוש מלא, תחת מגוון רחב של שמיכות ועם קרש המפריד ביניהם ליתר ביטחון. הדבר נעשה כדי שהצעירים יוכלו להכיר אחד את השנייה טוב יותר, וילמדו להתמודד עם פיתויים.


8. האם אפשר לראות את כולם?

שבט Kreung מקמבודיה – הוא בעל סוד נישואים מוצלחים. ברגע שהנערה מגיעה לגיל 13, הורים בונים לה "צריף אהבהת", שבו היא יכולה לקבל בחורים צעירים – כמה שתרצה, עד שתמצא את האחד והיחיד. אבל כאשר מוצאים את השותף המושלם, עושים חתונה. ואין גירושין בשבט הזה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> חיזור מוזר שכזה